1. Home
  2. Kennisbank
  3. MediKIT HIS
  4. Dossiervoering

Werklijst

Bijgewerkt op 10 Oct om 16.53 uur

In de werklijst doe je alle patiëntgebonden taken die niet direct met het spreekuur of de agenda te maken hebben. 

De Werklijst open je door op de tegel Werklijst te klikken in de werkbalk of via de tegel Werklijst op het beginscherm. In deze handleiding zullen we de han



Werklijst filter

Het werklijst filter maakt het mogelijk om items op de gehele werklijst te filteren op basis van de huisarts die is opgegeven bij de patiënt. Door het vinkje uit te zetten zullen alle items in beeld komen ongeacht of de items over patiënten gaan waarvoor je als huisarts staat opgegeven. Het filter voor Overleg werkt in combinatie met het werklijst filter. Het Overleg filter heeft echter geen invloed op het werklijst filter. Meer informatie over het Overleg filter en hoe dit zich verhoudt tot het werklijst filter is te vinden onder Overleg in deze handleiding.

Overleg

In de linkerkolom onder Overleg vind je alle inkomende overlegjes, dit is een interne chat over korte vragen omtrent een patiënt. Een overleg wordt opgeslagen in de Tijdlijn en in de Correspondentie/Overleg kaart in het dossier van de patiënt.
Het overleg filter werkt in combinatie met het werklijst filter. Indien er een huisarts is geselecteerd in het werklijst filter zullen er enkel overlegjes omtrent patiënten getoond waarvoor deze huisarts is opgegeven. Het maakt daarbij dus niet uit of in het overleg filter voor Alles is gekozen.


Bij klikken op een van de overlegberichten opent in het midden het overleg, daaronder de Tijdlijn en rechts een aantal Kaarten met aanvullende informatie over de patiënt.



Het overleg zelf kun je beantwoorden door een antwoord in te vullen en te selecteren voor wie het bericht bestemd is. Dit kan een specifieke collega zijn en/of een team. Vervolgens is de episode toe te voegen.

Door op Verstuur te klikken komt het overleg bericht terecht op de werklijst van de gekozen collega of team. 

Door op Afronden te klikken wordt het overleg afgerond en komt deze ook niet meer naar op de werklijst.

Door te klikken op Afronden is er naast het versturen van een afsluitend antwoord ook een verrichting toe te voegen.



Inkomende post

In Inkomende Post vind je alle externe berichten van o.a. ziekenhuis, lab en huisartsenpost.
Indien een post item niet gekoppeld is aan een patiënt komt deze altijd naar voren, ongeacht de instelling van het werklijst filter.


Klik op Inkomende post en klik vervolgens op het bericht dat je wilt verwerken.

Je ziet nu midden bovenin het bericht wat je gaat verwerken, midden onderin de Tijdlijn (scrollen) en rechts een aantal aanvullende gegevens in de Kaarten. 



Indien een bericht niet automatisch gekoppeld is omdat de patiëntgegevens niet uit het bericht gehaald konden worden dan is het mogelijk om via de linkerbalk de patiënten zelf te koppelen door op Zoek patiënt te klikken.

Inkomende post verwerken

Onderaan het bericht kun je een korte samenvatting meegeven onder Notitie.

Selecteer een bestaande Episode (of hernoem een bestaande Episode).
Tijdens het verwerken van het post item is er de mogelijkheid om direct een consult aan te maken, een overlegje te starten of een nieuwe episode aan te maken.
Door te klikken op Opslaan zal het post item worden opgeslagen met notitie in het dossier. Middels de Verwijder knop wordt het item verwijderd uit MediKIT. Het verwijderen van een item kan niet ongedaan gemaakt worden. Alvorens je het bericht verwijderd wordt er een pop-up getoond om te bevestigen dat je het zeker weet. 



Verwerkte berichten zijn terug te vinden in de Tijdlijn en in de Correspondentie/Overleg Kaart van de patiënt


Goedkeuringslijst


In de Goedkeuringslijst kun je items van medewerkers goedkeuren of afkeuren.  (In andere Huisarts systemen wordt deze functie vaak de fiattering lijst of fiatteerbuffer genoemd.)

Middels de Goedkeuringlijst is het mogelijk voorgeschreven medicatie goed te keuren en verrichtingen die zijn aangemaakt naar aanleiding van een overleg of een consult.

 

Klik op Goedkeuringslijst balk of op Goedkeuringslijst openen om de goedkeuringslijst te bekijken



Je kunt op de naam van de patiënt klikken om het dossier te zien, de tijdlijn en aanvullende informatie verschijnt dan midden onderin en in de rechterkant van het scherm. Door op de kopjes Medicatie, Consult en/of Overleg te klikken worden deze onderdelen getoond in de goedkeuringslijst. Middels de checkbox in de linkerbovenhoek van de goedkeuringslijst is het mogelijk om alle items in één keer goed te keuren middels de knop Goedkeuren. Voor ieder element wordt ook een checkbox getoond om alle afzonderlijke elementen goed te keuren.


Info Recepten gaan onder de AGB code van diegene die het recept goedkeurt naar de apotheek.

Het weigeren van regels kan door op Weigeren te klikken.

Let op De betrokken collega krijgt nog niet direct terugkoppeling dat het voorstel geweigerd is. Dit zou nog bijvoorbeeld middels een overlegje moeten worden teruggekoppeld aan de betreffende collega.


To Do

De To Do functie biedt de mogelijkheid voor het bijhoduen van eigen taken en herinneringen en het ophalen van geëxporteerde MedOVD's.


MedOVD exporteren


Ook bij het Uitschrijven van patiënten wordt een MedOVD klaargezet in de To Do lijst. Door te klikken op de patiënt export regel is het mogelijk om het bestand direct te downloaden op een lokale computer door op Bestand Downloaden te klikkenMeer informatie over het aanmaken van een MedOVD en hoe deze vervolgens is te versturen is te vinden in de handleiding MedOVD exporteren.


 

To do aanmaken

Het aanmaken van een taak kan door op plusteken te klikken. Via deze weg kan een algemene taak worden aangemaakt die gekoppeld is aan een patiënt.


Taken kunnen gemarkeerd worden met Afgerond of Geweigerd. Na afronden of weigeren is de taak weg.



Inkomende berichten

Onder Inkomende berichten is een lijst te vinden met gesprekken die nog niet zijn afgesloten.
Vanuit de de Inkomende berichten kaart is het mogelijk om direct naar het desbetreffende gesprek te navigeren.
Verder is te zien welke zorgverleners er bij het gesprek betrokken zijn en wat het laatste bericht was.


Meer over Inkomende berichten en berichten is te vinden in de handleiding Berichten met Spreekuur.nl.