1. Home
  2. Kennisbank
  3. Inrichting externe portalen
  4. Portalen

Vcare

Bijgewerkt op 20 Nov om 11.56 uur

Deze handleiding omschrijft hoe je als praktijk kunt starten met het gebruik van de telefonie integratie met Vcare in MediKIT en hoe de integratie in MediKIT zichtbaar is.


Starten met het gebruik van Vcare

Om gebruik te kunnen maken van Vcare in MediKIT dient er een API key aangevraagd te worden bij Vcare.
Een API key kan aangevraagd worden door in het PIM portaal een ticket aan te maken, de support van Vcare zal dit dan verder met de praktijk regelen. Voor meer informatie over Vcare kun je contact opnemen met Vcare via support@vcareconnect.nl.
Zodra je deze API Key hebt ontvangen, kun je deze onder Administratie en vervolgens onder Praktijk, Externe portalen invullen.


Het is niet zichtbaar of de API Key die is ingevoerd juist is. De enige manier om er achter te komen of de Key klopt met hetgeen er bij Vcare bekend is, is door een werkende integratie. Zodra je de API Key verwijdert middels de knop verwijderen dan is deze ook echt weg. Indien je niet zelf meer over de Key beschikt, dien je een nieuwe Key aan te vragen bij Vcare.

Zodra de API Key is ingesteld, is rechtsboven voor iedere gebruiker in de praktijk het icoontje te zien van een telefoonhoorn.

Let op Het e-mailadres dat je gebruikt om in te loggen in MediKIT moet overeenkomen met het adres dat je gebruikt om in te loggen in Vcare.


Vcare gebruiken

Om gebruik te kunnen maken van Vcare in MediKIT dien je te zijn ingelogd (op een Operator via PIM (Persoonlijke informatie manager)) in Vcare.


Inkomende gesprekken


Zodra er een oproep wordt opgenomen verschijnt er een pop-up in beeld. Deze pop-up toont de naam passend bij het nummer waarmee gebeld wordt. Indien er geen naam gevonden kan worden op basis van het nummer wordt enkel het nummer getoond. Vanuit deze pop-up is het mogelijk om het betreffende dossier te zoeken door te klikken op Patiënt zoeken.



Door op Patiënten zoeken te klikken navigeer je naar de Intake kaart. Vanwaaruit je direct suggesties krijgt om een dossier te bekijken. In deze zoekresultaten worden patiënten getoond die hetzelfde nummer gebruiken als waarmee gebeld wordt en patiënten met een woonverband met het dossier van het nummer van de inkomende oproep Vanuit de optie Nieuwe zoekopdracht is het mogelijk om een ander dossier te openen. 




Onder de telefoonhoorn kun je zien welke gesprekken er op dat moment bezig zijn of gepauzeerd zijn. In MediKIT is echter niet zichtbaar welk telefoontje is opgenomen en welke is gepauzeerd.


Uitbellen

Uitbellen kan vanaf de patiëntkaart in het dossier. Hierbij wordt het telefoonnumer dat bij de patiënt staat genoteerd gekopieërd in Vcare. Indien de gebruiker niet is ingelogd bij Vcare zal er bij het uitbellen een foutmelding te zien zijn.










category image

Inrichting externe portalen

Open navigation