1. Home
  2. Kennisbank
  3. Algemene informatie
  4. Contact

Een probleem melden

Bijgewerkt op 17 Dec om 14.36 uur

Om je zo goed en zo snel mogelijk te kunnen helpen is het bij een het melden van een probleem in MediKIT of in één van onze externe portalen van belang dat wij zoveel mogelijk informatie ontvangen over het betreffende probleem. In deze handleiding is een template te vinden die je kunt gebruiken bij het stellen van een vraag. Vervolgens worden nog een aantal suggesties gedaan die je zou kunnen toepassen om het probleem verder te verduidelijken.



Template

  • URL van de patiënt (indien van toepassing)
    Het is voor ons erg prettig om een voorbeeld te ontvangen.
    De URl is het adres bovenin de zoekbalk en begint met https://
  • Ervaren collega's dit probleem ook?
    Indien je iets ervaart is het waardevol om te weten of jij de enige bent in de praktijk of dat voor collega's hetzelfde geldt.
  • Welke medewerker of medewerkers ervaren het probleem?
    Geef hierbij de voor- en achternaam op.
  • Onderdeel van de applicatie waarin het probleem zich voordoet.
    Denk aan Agenda, Dagplanning of de Medicatiekaart.
  • Omschrijving van het probleem.
    Benoem hier stapsgewijs welke handelingen je uitvoeren wanneer het probleem zich voordoet. 
    Bijvoorbeeld: Als ik in [Naam applicatie] van de patiënt klik op [Knop A] dan......Vervolgens ga ik naar...... en krijg ik een rode foutmelding met de tekst..... 
  • In welke browser werk je?
    Benoem hier de browser waarin je werkt. Bijvoorbeeld Chrome, Microsoft Edge of Safari.


Afbeelding of schermopname toevoegen

Om het probleem op een eenvoudige manier te kunnen omschrijving is het in veel gevallen een goede toevoeging (naast het gebruik van het hierboven genoemde template) om een screenshot te maken van je scherm of een video opnamen van hetgeer er gebeurt. Hieronder staan een aantal handleiding genoemd afhankelijk van het gebruikte besturingssysteem, MacOS of Windows.

Screenshot maken

Windows: Gebruik bijvoorbeeld CTRL +Shift +S op je toetsenbord om het windows knipprogramma te openen en selecteer het gedeelte waar je screenshot van wilt maken. Klikt vervolgens op downloaden om de afbeelding op te slaan en deze als bijlage aan de mail te kunnen toevoegen. Meer mogelijkheden tot het maken van een screenshot op een Windows computer is te vinden bijvoorbeeld deze pagina van Windows.


MacOS: Gebruik Shift +cmd+ 5 op het toetsenbord om de mogelijkheid tot het maken van een schermafbeelding te kunnen starten. Meer informatie hierover is bijvoorbeeld te vinden op deze pagina van Apple.


Schermopname maken

Windows: Indien je beschikt over een Windows toets op je laptop zou je een opnamen programma kunnen starten middels Windows toets + G. Hiermee wordt het xbox game opnamen programma gestart, maar dit programma is ook te gebruiken voor het maken van schermopnames. Vervolgens klik je op het pictogram van de camera (opnemen) en op het icoon met de stip (opnamen starten). Je kun je schermopname maken.
Een andere mogelijkheid is om gebruik te maken van het Windows programma ClimChamp. Clipchamp is hier te donwloaden. Na downloaden in installeren is het mogelijk om middels Opnemen en maken en vervolgens te kiezen voor de optie scherm om de opname te starten.

MacOS: Middels cmd+ spatiebalk is een het mogelijk om de QuickTime Player (de applicatie waarmee je een schermopname maakt) te openen. Vervolgens start je de schermopname middels neem op.
Meer informatie over het gebruik van QuickTime Player is te vinden op deze pagina van Apple.
Middels de optie Archief en vervolgens exporteren als is het mogelijk om te kiezen waar je het bestand neerzet en om het formaat te wijzigen.





Let op Wij vragen je een URL mee te sturen van de betreffende patiënt, een naam of BSN nummer hebben wij niet nodig. Mocht dat in uitzonderlijke gevallen wel zo zijn, dan vragen wij er naar.